کشتار بی‌سابقه کولبران در فروردین ١۴۰۳؛ کشته و زخمی شدن ۴۹ کولبر

از ابتدای سال تا پایان فروردین ۱۴۰۳ دست‌کم ۴۹ کولبر از جمله چهار کودک، کشته و زخمی شدند.

1403 فارسی

به گزارش کولبرنیوز، داده‌های ثبت شده در مرکز آمار کولبرنیوز، نشان می‌دهد که شروع سال ۱۴۰۳ برای کولبران در مرزهای کوردستان، توام با خشونت و کشتار بوده و در این فاصله زمانی (ابتدای سال تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳)، ١۰ کولبر بر اثر عواملی از جمله تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی کشته و ۳۹ کولبر دیگر نیز زخمی شدند. ۶۳٪ از این موارد، با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم رخ داده است.
برپایه این گزارش «هستیار عبدالکریمی» کودک‌کولبر ۱۵ ساله واهل دیواندره در مرز “میشاو سقز” بر اثر سرمازدگی جانباخت و سه کودک‌کولبر دیگر نیز بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم و سقوط از ارتفاع زخمی شدند.
همچنین در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک‌کولبر ١٧ ساله اهل شهر مریوان با هویت «دانیال مام احمد» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به دو سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ٢ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.
همچنین سیزده کولبر اهل پاوه نیز در مرز بیاره اقلیم کوردستان توسط مرزبانان عراقی (حرس‌الحدود) بازداشت شدند.

در ادامه توجه شما را به فایل PDF اسامی، مکان و نحوه کشته یا زخمی شدن کولبران در فروردین سال ۱۴۰۳ جلب می‌نماییم:

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ بازداشت کولبران و کشتار اسب‌ها توسط حرس‌الحدود

ش آوریل 20 , 2024
روز جمعه ٣١ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مرز بانه، نیروهای حرس‌الحدود اقدام به بازداشت کولبران و کشتار اسب‌های آن‌ها کرد. به گزارش کولبرنیوز نیروهای مرزبانی حکومت مرکزی عراق (حرس‌الحدود) در نوار مرزی بانه اقدام به بازداشت تعدادی از کولبران کرد و همزمان با شلیک گلوله اسب‌ها و حیوانات بارکش این کولبران […]
حیوانات بارکش توسط حرس‌الحدود

You May Like