سقز؛ وخامت وضع سلامت پنج کولبری که ماه گذشته بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند

ماه گذشته، پنج کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی بسطام به شدت زخمی شدند که وضع سلامت چند تن از آنان همچنان وخیم گزارش شده است.

photo 2023 12 02 13 00 09

به گزارش کولبرنیوز، ماه گذشته پنج کولبر اهل سقز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی بسطام سقز حوالی پاسگاه سیف، به شدت زخمی شدند که وضع سلامت چند تن از آنان همچنان وخیم گزارش شده است.

هویت این کولبران زخمی «سیامک سهرابی»، «کیوان کریمیان»، «هیوا (فامیلی نامشخص)»، «خالد (فامیلی نامشخص)»، «ابوبکر (فامیلی نامشخص)» اهل شهر سقز می‌باشد.

بر اساس این گزارش، سیامک سهرابی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و دچار خونریزی داخلی شده است. این کولبر بایستی جهت انجام عمل جراحی به تهران مراجعه کند.

کیوان کریمیان و هیوا هر دو از ناحیه پا به شدت زخمی شده‌ و بر اثر شدت جراحات وارده به عصب پا این کولبران، در معرض فلجی پا قرار دارند.

لازم به ذکر است، نیروهای هنگ‌مرزی این کولبران را در حالی که هیچ کوله‌ای بهمراه نداشته‌اند متوقف کرده و بصورت مستقیم و از فاصله نزدیک با سلاح ساچمه‌ای مورد شلیک گلوله قرار داده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

مراقبت رادیکال: استراتژی بقا در زمانه‌ی بی‌اطمینانی

ش دسامبر 2 , 2023
هاییلی هوبارت و سامارا نیز / ترجمه‌ی ندا ناجی اشاره متن حاضر، ترجمه‌ی مقاله‌ی آغازین نشریه‌ی Social Text (2020) است. این شماره به بحث درباره‌ی «مراقبت رادیکال»، ضرورت آن و ارائه و بررسی برخی نمونه‌های اجراشده می‌پردازد. در این مقاله می‌خوانیم که بعد از انتخاب دونالد ترامپ خودمراقبتی به بحثی داغ […]
image

You May Like