هورامان؛ آتش زدن کوله کولبران و زخمی شدن یک کولبر در ارتفاعات ته‌ته توسط نیروهای هنگ‌مرزی

روز شنبە ٦ آبان‌ماه ١٤٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی اقدام بە آتش زدن کولە کولبران کردە و یک کولبر جوان اهل مریوان را نیز با شدت مستقیم بە شدت زخمی کردند.

بە گزارش کولبرنیوز، روز شنبە ٦ آبان‌ماه ١٤٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی مقدار زیادی از کولە و اجناس کولبران را در ارتفاعات مرزی تەتە هورامان آتش زدە و یک کولبر جوان اهل مریوان را نیز با سلاح نوع “تەپر” مورد اصابت گلولە قرار دادە و بە شدت زخمی کردند.
هویت این کولبر، آرمان سلیمی، ٢٥ سالە و اهل شهر مریوان گزارش شدە است کە از ناحیە “پایین‌تنە” زخمی شدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

آرمیتا گراوند: تاریک‌ترین شب نیز پایان خواهد یافت و خورشید خواهد درخشید!

ی اکتبر 29 , 2023
سران جمهوری اسلامی پس از مدت‌ها مخفی نگهداشتن جانباختن آرمیتا گراوند، بالاخره اجازه دادند خبرگزاری دولتی ایرنا در ۲۸ اکتبر، برابر با ششم آبان‌ماه این خبر را منتشر کند. آرمیتا ١٧ ساله و دانش‌آموز کلاس یازدهم رشته هنر در دبیرستان “عروه الثقی” در روز اول اکتبر، برابر با نهم مهرماه، […]
photo 2023 10 29 17 22 46

You May Like