سقز؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ یک کولبر در نوار مرزی بسطام با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم کشته شد.

به گزارش کولبرنیوز شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ نیروهای نظامی رژیم در مرز بسطام سقز، به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که براثر آن یک کولبر با هویت «امید سیدی» کشته و پس از هشت ساعت جستجوی مردمی پیکر بی‌جان این کولبر پیدا شد.

لازم به ذکر است، این کولبر حدودا ۴۰ ساله، متاهل، اهل روستای «کانی دره‌ژ» از توابع دهگلان و ساکن سنندج بوده است.

این در حالی است که در حادثه‌ای مشابه «مهرداد عبدالله‌زاده» کولبر ٢۰ ساله اهل روستای ماراغان از توابع شهر سردشت نیز در همین روز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در سردشت کشته شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (۱۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (۹۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ بازداشت و انتقال «آتنا فرقدانی» به زندان قرچک ورامین

ی آوریل 14 , 2024
«آتنا فرقدانی»، کارتونیست و فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه ١۴۰۳، آتنا فرقدانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.در این گزارش آمده است، خانم فرقدانی در اعتراض به بازداشت خود، قرار وثیقه صادر شده را […]
فرقدانی بازداشت

You May Like