نوسود؛ احراز هویت چند تن از کولبران زخمی در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

شب گذشته بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، دست‌کم ۸ کولبر زخمی شدند که هویت برخی از آنان برای کولبرنیوز احراز شده است.

photo 2024 04 30 12 01 36

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران دستکم هشت کولبر زخمی شدند.
هویت چند تن از این کولبران زخمی که برای کولبرنیوز احراز شده است، «محمد محمدی» اهل شوشمی، «ایوب (فامیلی نامشخص)» اهل جوانرود، «خلیل محمدی» اهل ثلاث‌باباجانی، «ماهان مرادی» دانشجو ۱۸ ساله اهل جوانرود می‌باشد.
گفتنی است که کولبران زخمی جهت مداوا به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده‌اند و وضعیت محمد محمدی نیز وخیم گزارش شده است.
بر اساس گزارشی دیگر، همزمان دو کولبر نیز با هویت «وزیر (فامیلی نامشخص)» ۳۸ ساله، متاهل و «محمد مرادی» هر دو اهل جوانرود، به مدت چند ساعت توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود بازداشت شده و سپس آزاد شدند.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ زخمی شدن و بازداشت دست‌کم ١٦ کولبر از جملە دو کودک طی ٤٨ ساعت گذشتە

س آوریل 30 , 2024
طی دو روز گذشتە دست‌کم ١٦ کولبر از جملە دو کودک در مناطق مرزی مختلف کوردستان زخمی و بازداشت شدند. بە گزارش کولبرنیوز، طی ٤٨ ساعت گذشتە دستکم ١٤ کولبر از جملە دو کودک کولبر ١٦ سالە در مناطق مرزی نوسود، بانە و مریوان زخمی شدە و دو کولبر دیگر […]

You May Like