کوردستان؛ زخمی شدن و بازداشت دست‌کم ١٦ کولبر از جملە دو کودک طی ٤٨ ساعت گذشتە

طی دو روز گذشتە دست‌کم ١٦ کولبر از جملە دو کودک در مناطق مرزی مختلف کوردستان زخمی و بازداشت شدند.

بە گزارش کولبرنیوز، طی ٤٨ ساعت گذشتە دستکم ١٤ کولبر از جملە دو کودک کولبر ١٦ سالە در مناطق مرزی نوسود، بانە و مریوان زخمی شدە و دو کولبر دیگر نیز بازداشت شدند. لازم بە ذکر است، تمامی موارد مجروحیت کولبران بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی با استفادە از سلاح‌های کلاشینکف و ساچمە‌ای صورت گرفتە است.

شامگاه یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود دو کودک کولبر ۱۶ ساله، به شدت زخمی شدند. هویت این دو کولبر «پارسا حسینی»، اهل روستای «بلبزان» و «سهند (فامیلی نامشخص)»، اهل روستای «دره‌بیان» هر دو از توابع شهر پاوە گزارش شدە است. پارسا از ناحیه «ران» مورد اصابت گلوله کلاشینکف قرار گرفته و سهند با سلاح ساچمه‌ای از ناحیه «پشت» و «لگن» مجروح شدە است. وضعیت سلامت این دو کودک وناماعد می‌باشد. همزمان، یک کولبر جوانرودی نیز از ناحیە کتف مجروح شدە است کە هویت وی تا این لحظە برای کولبرنیوز نامشخص است.

روز یکشنبە ٩ اردیبهشت‌ماه در نوار مرزی هە‌نگە‌ژال بانە، یک کولبر دیگر نیز با هویت “مهران بهرامی” ٢٥ سالە و اهل شهر سقز بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، زخمی شد.

همچنین، شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود دستکم هشت کولبر زخمی شدند کە هویت چهار تن از آنان «محمد محمدی» اهل شوشمی، «ایوب (فامیلی نامشخص)» اهل جوانرود، «خلیل محمدی» اهل ثلاث‌باباجانی، «ماهان مرادی» دانشجو ۱۸ ساله اهل جوانرود می‌باشد. گفتنی است که کولبران زخمی جهت مداوا به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده‌‌اند و در این میان وضعیت محمد محمدی وخیم گزارش شده است.

در اقدامی دیگر نیز، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر را با هویت «میلاد (فامیلی نامشخص)»، ۱۹ ساله و اهل روستای «کوخ شیخ‌الاسلام» از توابع بخش آلوت شهر بانه، با سلاح کلاشینکف مورد اصابت گلوله قرار دادند. این کولبر از ناحیه زانو به شدت زخمی شده است.

در موردی دیگر نیز، شامگاە دوشنبە ١٠ اردیبهشت‌ماه، یک کولبر جوان با هویت “نیما الماسی” اهل ثلاث باباجانی بر اثر شلیک نیروهای نظامی با سلاح ساچمەای در مرز نوسود، از ناحیە پهلو، پشت و دست بە شدت زخمی شد.

همزمان دو کولبر دیگر نیز با هویت «وزیر (فامیلی نامشخص)» ۳۸ ساله، متاهل و «محمد مرادی» هر دو اهل جوانرود، به مدت چند ساعت توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود بازداشت شده و سپس آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم

چ مه 1 , 2024
امروز اربابان قدرت و ثروت، ما را در وضعیتی قرار داده‌اند که استثمار، غارت و خشونت تنها ابزار فرمانروایی آن‌هاست. در این حکمرانی ِدینی/ سرمایه‌محور، انسان هیچ موجودیت به رسمیت شناخته شده‌ای ندارد، آن‌چه در این مناسبات اجتماعی مادیت یافته، مرگ زندگی است. اعضای طبقه‌ی در قدرت، محصول یک دروغ […]
2024 05 01 09.55.27

You May Like