بانه؛ کشته شدن یک کاسبکار کورد با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کاسبکار کورد با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی بانه، کشته شد.

IMG 5382

به گزارش کولبرنیوز، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کاسبکار کورد بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی با سلاح کلاشینکوف و از فاصله نزدیک، در مرز «گله‌سوره» شهرستان بانه، کشته شد.

هویت این کاسبکار «محمد قادری» فرزند حاجی صالح، متاهل و دارای سه فرزند، اهل روستای «شوی» از توابع بانه گزارش شده است.

گفته می‌شود، در پی شلیک نیروهای هنگ‌مرزی چندین گلوله به بدن این کاسبکار اصابت کرده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

جاسک؛ زخمی شدن یک سوختبر در پی آتش‌سوزی خودرو

س مه 7 , 2024
یک سوختبر بلوچ در پی آتش‌سوزی خودرو و تاخیر در امدادرسانی، دچار مجروحیت شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک دستگاه خودرو سایپا سوختبر در جایگاه سوخت نظام‌پور روستای کوئیک شهرستان جاسک، دچار آتش‌سوزی شده و با وجود تماس‌های مکرر با آتش‌نشانی، […]
IMG 5383

You May Like