جاسک؛ زخمی شدن یک سوختبر در پی آتش‌سوزی خودرو

یک سوختبر بلوچ در پی آتش‌سوزی خودرو و تاخیر در امدادرسانی، دچار مجروحیت شد.

IMG 5383

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک دستگاه خودرو سایپا سوختبر در جایگاه سوخت نظام‌پور روستای کوئیک شهرستان جاسک، دچار آتش‌سوزی شده و با وجود تماس‌های مکرر با آتش‌نشانی، به دلیل تاخیر در انجام امدادرسانی، راننده خودرو نیز دچار جراحت شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اطلاعی از هویت این سوختبر زخمی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

به یاد چهاردهمین سالگرد اعدام جنایتکارانه فرزاد کمانگر و یارانش

چ مه 8 , 2024
امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه، مصادف با چهاردهمین سالگرد اعدام جنایتکارانه “فرزاد کمانگر” و هم بندان او: “شیرین علم‌هولی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان” است. یکشنبە ۲۳ اردیبهشت هم چهاردهمین سالگرد، اعتصاب عمومی مردم کوردستان در پاسخ به این جنایت است. اعدام ضد انسانی ۵ جوان مبارزی که تا […]
photo 2024 05 08 10 50 08

You May Like