احتمال قطع پای یک کولبر در پی شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در نوارمرزی هورامان

“محمد صالح قنبری”، کولبر اهل روستای صفی‌آباد جوانرود کە روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، در نوار مرزی “تەتە” هورامان بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدە بود، در بیمارستان “امام رضا کرمانشاه” پای راستش از زانو قطع می‌شود.

photo 2023 07 11 11 23 40 1

بنا بە آخرین گزارشات رسیدە بە کولبرنیوز، “محمد صالح قنبری” یکی از دو کولبری کە روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰٢، در نوار مرزی “تەتە” هورامان بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی از ناحیە “پا” زخمی شدە بود، بر اثر شدت جراحات واردە پای راستش از زانو قطع خواهد شد.
“محمد صالح قنبری” کولبر اهل روستای صفی‌آباد از توابع شهرستان جوانرود کە بە علت وخامت جراحات واردە جهت درمان بە بیمارستان “امام رضا کرمانشاه” منتقل شدە بود، امروز سەشنبە ٢٧ تیرماه ١٤٠٢ در این بیمارستان پای راستش از زانو قطع خواهد شد.
روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات “ته‌ته” به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر اهل شهرهای جوانرود و سروآباد به شدت مجروح شدند.
پیشتر نیز هویت یکی دیگر از کولبران زخمی شدە بە نام “حسین (فامیلی نامشخص)”، اهل روستای “بهرام‌آباد” از توابع سروآباد مشخص شدە بود. گفتە می‌شود کە این کولبر نیز از ناحیه پا به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان “بوعلی” مریوان منتقل شده‌ بود. تا این لحظە از وضعیت سلامت این کولبر اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ بازداشت یک کودک ١۴ ساله توسط نیروهای امنیتی

س جولای 18 , 2023
محسن شابویی کودک ۱۴ اهل روستای “شاهوانه” از توابع شهر اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز طی چند روز گذشته محسن شابویی کودک ۱۴ اهل روستای “شاهوانه” از توابع شهر اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده […]
photo 2023 07 18 08 40 14

You May Like