بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی و دستگیری یک کولبر دیگر

یک کولبر اهل پیرانشهر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه زخمی و یک کولبر دیگر نیز بازداشت شد.

photo 2023 08 14 12 40 51

به گزارش کولبرنیوز، روز یک‌شنبه ۲۲ مردادماه ١۴٠٢، یک کولبر اهل شهر پیرانشهر با نام “طاهر اسماعیل توانا” فرزند علی بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی و یک کولبر دیگر با نام “شیرزاد اسماعیل توانا” فرزند حسین و اهل پیرانشهر توسط نیروهای هنگ‌مرزی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش شیرزاد اسماعیل توانا متاهل و داری دو فرزند می‌باشد و تاکنون تلاش‌های خانواده این کولبر برای آزادی او بی‌نتیجه بوده است. لازم به ذکر است که طاهر اسماعیل توانا جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است و وضعیت سلامتی نامبرده مساعد اعلام شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

عزیز قاسم‌زاده، معلم زندانی در زندان لاکان رشت مورد عمل جراحی قرار گرفت

د آگوست 14 , 2023
روز یکشنبە ٢٢ مردادماه ١٤٠٢، عزیز قاسم‌زادە معلم زندانی در زندان لاکان رشت، بە علت عارضە سنگ کیسە صفرا، مورد عمل جراحی قرار گرفت. بە گزارش کولبر نیوز، بە نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبە ٢٢ مردادماه ١٤٠٢، عزیز قاسم‌زادە معلم و خوانندە محبوس در زندان […]
photo 2023 08 14 17 50 37

You May Like