نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک‌کولبر اهل دالاهو با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود به شدت زخمی شد.

photo 2024 03 13 11 34 18

به گزارش کولبرنیوز، شب سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، یک کولبر به شدت زخمی شد.
هویت این کولبر، «تیمور طهماسبی» ۳۲ ساله، دارای دو فرزند و اهل شهرستان دالاهو از توابع استان کرمانشاه گزارش شده است.
این کولبر که به شدت از ناحیه آرنج مجروح شده است، جهت مداوا به بیمارستان بیستون کرمانشاه انتقال یافت. گفته می‌شود این کولبر برای تامین هزینه عمل جراحی، به دلیل بالا بودن مبلغ آن تحت فشار قرار دارد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم هنگ‌مرزی

چ مارس 13 , 2024
در تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی مریوان یک کولبر زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ٢٢ اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که بر اثر آن یک کولبر باهویت «بهمن راه‌پیکر» ٢٢ ساله و اهل روستای “برده‌رش” مریوان از ناحیه […]
زخمی مریوان

You May Like