بانە؛ ضرب و شتم و زخمی شدن چند کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

ظهر امروز یکشنبه ٢٣ مهرماه ١٤٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی تعدادی از کولبران را مورد ضرب و شتم قرار داده و در پی آن چند کولبر زخمی شدند.

photo 2023 10 15 21 11 39

به گزارش کولبر نیوز، ظهر امروز یکشنبه ٢٣ مهرماه ١٤٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی تعدادی از کولبران را مورد ضرب و شتم قرار داده و در پی آن چند کولبر زخمی شدند.

گفته می‌شود تعداد این کولبران نزدیک به ۱۵ نفر بوده و دست‌کم پنج تن از آنان در پی خشونت فیزیکی نیروهای مرزبانی مجروح شده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای هنگ‌مرزی این کولبران را با قنداق اسلحه به شدت شکنجه و ضرب و شتم کرده‌اند و یکی از کولبران با هویت «بهنام (فامیلی نامشخص)» از ناحیه «سر» زخمی شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت دیگر کولبران زخمی و شدت جراحات آنان اطلاعی در دست نیست.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ تشکیل پرونده جدید برای لیلا حسین‌زاده در دادسرای اوین

ی اکتبر 15 , 2023
لیلا حسین‌زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی با گشایش پرونده جدید در دادسرای اوین مواجه شده است. پرونده خانم حسین‌زاده به شعبه چهارم بازپرسی این مرجع قضایی ارجاع داده شد. به گزارش کولبرنیوز، لیلا حسین‌زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی با گشایش پرونده جدید در دادسرای اوین مواجه […]
telegram cloud photo size 4 5863720727138648202 y

You May Like