پاوه؛ بسته شدن مرز شوشمی تا اطلاع ثانوی

طی جلسه‌ای که در شورای تامین شهر پاوه برگزار شد، مرز کولبری شوشمی تا اطلاع ثانوی بسته شد.

شدن مرز شوشمی تا اطلاع ثانوی

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای که با مشارکت نهادهای امنیتی، فرماندار، سپاه پاسداران و شورای تامین شهرستان پاوه برگزار شد، مرز کولبری شوشمی تا اطلاع ثانوی بسته شد. بر اساس این گزارش گیت‌های ایست بازرسی محور مواصلاتی پاوه به‌صورت جدی از سوی نیروهای نظامی و انتظامی کنترل می‌شود.

این اقدام به منع تردد کولبران پس از دیداری که ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ سردار گودرزی فرماندە مرزبانی کل ایران از نوارمرزی پاوه و نوسود داشت تا به امروز چندین بار بە اجرا در آمده است.
فرمانده مرزبانی کل کشور روز جمعە ٣۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در بازدید از مرزهای غرب در نقطه صفرمرزی پاوه و نوسود اظهار داشت: مرز هر کشور قله شرف و حیثیت آن کشور محسوب می‏شود و مرز هم در دین و قوانین‏مان جایگاه ویژه‏ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان این‌که عبور از خط مرزی در دل شب خطراتی دارد گفت: ما طرح‏های خود را برای ساماندهی به دولت ارائه دادەایم و دولتمردان هم در این رابطه وعده دادند.
وی با اشاره به بهره بردن کشورهای همسایه با ایران از لحاظ وضعیت اقتصادی گفت: امروز گذرگاه‏های مرزی مثل مرز شوشمی مبادلات اقتصادی پابه پایی با کشور همسایه انجام می‏دهند و باید این پایانه‏های مرزی تحت نظارت مستقیم مرزبانان و گمرک و قسمت‌های دیگر قرار گیرند تا مرزنشینان ما هم از این مرز منتفع شوند.
گودرزی گفت: اگر کسی در مرزهای ما در دل شب قانون شکنی کنند با او برخورد سخت خواهیم کرد و می‏توانیم مرزها را به حکم قانون انسداد و از حیث امنیت، پایدار کنیم.
فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: بر این اساس طرح‏های مختلفی برای هر قسمت از مرز توسط همکاران ما در مهندسی رزمی استان‏ها و ستاد عالی مرزبانی ارائه شده است و با تخصیص اعتبارات لازم همانند بسیاری از کشورهای دنیا، کسی نتواند از حریم و مرز یک کشور به راحتی عبور کند.

کولبرنیوز

Next Post

بلوچستان؛ کشته و مجروح شدن دستکم ۴۳ سوختبر بلوچ در ده روز

ش مارس 30 , 2024
دستکم ۴۳ سوختبر بلوچ در ده روز اول سال ١۴٠۳ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و حوادث جاده‌ای در بلوچستان کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تا دهم فروردین‌ماه، دستکم ۴۳ سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم، تعقیب و گریز مامورین نظامی و حوادث […]
و مجروح شدن دستکم ۴۳ سوختبر بلوچ در ده روز

You May Like