نوسود؛ گیر افتادن بیش از ۲۰۰ کولبر در کمین نیروهای هنگ‌مرزی 

بیش از ۲۴ ساعت است که حدود ۲۰۰ کولبر در ارتفاعات ته‌ته هورامان در کمین نیروهای هنگ‌مرزی گیر افتاده‌اند و دسترسی به غذا و آب ندارند. 

IMG 1732

بە گزارش کولبرنیوز از دیروز دوشنبه ١٢ تیرماه ١۴٠٢، بیش از ۲۰۰ کولبر در نوارمرزی ته‌ته در کمین نیروهای نظامی افتاده‌اند و نه می‌توانند به عقب به داخل خاک اقلیم کوردستان برگردند و نمی‌توانند به سمت نوسود حرکت کنند. بر اساس این گزارش بیشتر آن‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت است که به آب و غذا دسترسی ندارند و این موجب نگرانی خانواده‌های آن‌ها شده است.

گفته می‌شود بیشتر این کولبران اهل شهرهای جوانرود، ثلاث‌باباجانی و پاوه می‌باشند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.

از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ آزادی مختار منبری با تودیع قرار وثیقه

س جولای 4 , 2023
مختار منبری شهروند اهل روستای “نیه‌ر” از توابع شهر سنندج با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱٣ تیرماه ١۴٠٢، مختار منبری شهروند اهل روستای “نیه‌ر” از توابع شهر سنندج با تودیع قرار وثیقه […]
photo 2023 07 04 18 52 35

You May Like