بانە؛ زخمی شدن ٧ کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

شامگاه امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، ٧ کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز «هنگه‌ژال» بانه به شدت زخمی شدند.

IMG 3285

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز «هنگه‌ژال» بانه بسوی دسته‌ای از کولبران آتش گشوده و دست‌کم ٧ کولبر را با سلاح «ساچمه‌ای» به شدت زخمی کردند.

هویت کولبران زخمی شده که تا کنون برای کولبرنیوز احراز شده است، «اشکان (فامیلی نامشخص)»، «انور (فامیلی نامشخص)»، «کارزان (فامیلی نامشخص)» هر سه اهل روستای «کیله‌شین» از توابع شهرستان سقز،  «رحمان (فامیلی نامشخص)» اهل دیواندره، «خالد خشنودی» اهل سقز، «مختار خه‌جی» اهل مریوان و «بهروز (فامیلی نامشخص)» اهل بانه، می‌باشد.

بر اساس این گزارش، اشکان از ناحیه «سر»، انور از ناحیه «دست»، رحمان از ناحیه «پشت» و «ران» و خالد از ناحیه «کتف» زخمی شدند.

همچنین، وضعیت سلامت مختار خه‌جی و بهروز که گفته می‌شود تعداد زیادی ساچمه به بدنشان اصابت کرده است، نامساعد گزارش شده و بر اثر شدت جراحات وارده، مختار خه‌جی به بیمارستانی در مریوان منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، دیگر کولبران به دلیل نبود هزینه مداوا از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ی نوامبر 12 , 2023
صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این […]
photo 2023 11 12 12 16 49

You May Like