تهران؛ تشکیل پرونده جدید برای لیلا حسین‌زاده در دادسرای اوین

لیلا حسین‌زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی با گشایش پرونده جدید در دادسرای اوین مواجه شده است. پرونده خانم حسین‌زاده به شعبه چهارم بازپرسی این مرجع قضایی ارجاع داده شد.

telegram cloud photo size 4 5863720727138648202 y

به گزارش کولبرنیوز، لیلا حسین‌زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی با گشایش پرونده جدید در دادسرای اوین مواجه شده است. پرونده خانم حسین‌زاده به شعبه چهارم بازپرسی این مرجع قضایی ارجاع داده شد. بر اساس این گزارش، وقت نظارت جهت رسیدگی به پرونده خانم حسین‌زاده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای اوین، برای تاریخ ششم آبان‌ماه ١۴٠٢ تعیین شده است.

لیلا حسین‌زاده با اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» در این پرونده مواجه است.

لیلا حسین‌زاده دانشجوی دانشگاه تهران، که با وجود برگزاری رسمی جلسه پایان نامه، بخاطر حواشی ایجاد شده پس از برگزاری جلسه و انتشار ویدیو هایی مربوط به این جلسه با حکم اخراج از دانشگاه مواجه است.

 تشکیل پرونده جدید نیز در راستای حواشی ایجاد شده برای جلسه دفاع از پایان نامه این فعال دانشجویی است.

لیلا حسین‌زاده، بدون حجاب اجباری در جلسه دفاع از پایان‌نامه‌اش شرکت کرده بود و همچنین موضوع پایان‌نامه «هویت ملی و هویت قومی در شهر معاصر ایرانی؛ مطالعه موردی درباره شهر نقده» بود که در ابتدای پایان‌نامه نوشته بود: تقدیم به مردم نقده و خواستشان برای زندگی، به یاد سید جعفر پیشه‌وری و قاضی محمد.

شامگاه دوشنبه ۱٩ دی‌ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین‌زاده فعال صنفی و دانشجویی پس از ١۴۰ روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

لیلا حسین‌زاده روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ١۴٠١ در اعتراض به فریبکاری پزشکی و عدم دریافت داروی مناسب در زندان عادل‌آباد شیراز دست به اعتصاب دارو زد. پیشتر ابولفضل حسین‌زاده، برادر لیلا حسین‌زاده گفتە بود کە نیروهای امنیتی و کادر درمانی زندان عادل‌آباد شیراز، پس از اعزام لیلا حسین‌زاده به دکتر، قبل از انجام هرگونه آزمایش تشخیصی و بدون اجازه و اطلاع او دُز بالای کورتون به او داده‌اند. این در حالی است که دُز بالای کورتون علائم بیماری را می‌پوشاند و نتایج آزمایش را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ لیلا حسین‌زاده طی تماسی تلفنی با خانواده‌اش از انتقالش از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین خبر داد. برادر این زندانی سیاسی اعلام کرد که پس از اینکه حمایت‌های گسترده‌ای در داخل و خارج کشور از لیلا صورت گرفته است، شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه ماموران امنیتی به زندان عادل‌آباد رفته و به لیلا اعلام کرده‌اند که برای انتقال اماده شود. پس از اینکه لیلا حسین‌زاده اعلام کرده است که: «یا آزادی یا هیچ کجا نمی‌آیم»، نیروهای امنیتی با ضرب و شتم شدید و بصورت کشان کشان بدن بیمار لیلا را از زندان عادل‌آباد شیراز خارج کرده و به زندان اوین منتقل کرده‌اند. آقای حسین‌زاده اعلام کرده است که روز پنج‌شنبه غروب لیلا با خانواده تماس گرفته تایید کرده که مامورین علاوه بر ضرب و شتم خیلی به او توهین کرده‌اند و در تهران قصد داشته‌اند که او را به قرچک بفرستند که با تهدید لیلا به اعتصاب غذا، فعلاً او را به بند زنان زندان اوین فرستاده‌اند.

لازم به ذکر است که در چند ماه گذشته لیلا حسین‌زاده چند بار دست به اعتصاب غذا زده است. ایشان پیشتر نیز به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، از حق برقراری تماس محروم شده و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذای تر زدە بود.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج «خودایمنی» مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.

این فعال صنفی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود که نهایتا به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی، دو بار در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل عدم تحمل کیفر شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

قروە؛ بازداشت و شکنجه یک کودک ١٦ ساله توسط نیروهای امنیتی

د اکتبر 16 , 2023
آمیار فتح‌اللهی کودک ١۶ ساله اهل شهر قروه، پس از احضار توسط اداره آموزش و پرورش این شهر، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات قروه مورد شکنجه قرار گرفته است. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ٢٣ مهرماه ۱۴۰۲، طی تماسی تلفنی از سوی یکی از کارمندان اداره […]
photo 2023 10 16 11 53 00

You May Like