بانه؛ ضرب و شتم و شکنجه ۷ کولبر توسط نیروهای امنیتی

هفت کولبر اهل شهرهای سنندج، بوکان، سردشت و مریوان توسط نیروهای هنگ‌مرزی در بازارچه‌مرزی بانه دستگیر و به مدت هشت ساعت مورد ضرب و شتم و بی‌حرمتی قرار گرفتند.

photo 2023 08 26 16 14 09

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه چهارم شهریورماه ١۴٠٢، هفت کولبر اهل شهرهای سنندج، بوکان، سردشت و مریوان توسط نیروهای هنگ‌مرزی در بازارچه‌مرزی بانه دستگیر و به مدت هشت ساعت مورد ضرب و شتم و بی‌حرمتی قرار گرفتند.  بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی ساعت ۵ صبح امروز شنبه چهارم شهریورماه پس از دستگیری این هفت کولبر در داخل بازارچه‌مرزی بانه، آن‌ها را به داخل پایگاه منتقل کرده و تا ساعت یک بعدازظهر آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها توهین و فحاشی کرده‌اند. وقتی که کولبران به این برخورد اعتراض می‌کنند،  شش نفر از ماموران هنگ‌مرزی به یکی از کولبران اهل سنندج با هویت “محمد گرامیاری” حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند، به طوری که این کولبر از ناحیه زانو، دست و ران دچار ترکیدگی استخوان و کبودی شده است.
نهایتاً ساعت ۱۳ بعدازظهر پس از گرفتن تعهد از آن‌ها و امضا کردن برگه سفید به آن‌ها، اقدام به آزادی این هفت کولبر می‌کنند.

تا زمان تنظیم این گزارش تنها هویت یکی از کولبران با نام “محمد گرامیاری” اهل شهر سنندج برای کولبرنیوز احراز شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

لاهیجان؛ آزادی شیوا شاه‌سیاه گرافیست و فعال حقوق زنان

ش آگوست 26 , 2023
شیوا شاه‌سیاه گرافیست و فعال حقوق زنان اهل شهر لاهیجان، با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه چهارم شهریورماه ١۴٠٢، شیوا شاه‌سیاه گرافیست و فعال حقوق زنان اهل شهر لاهیجان، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان […]
photo 2023 08 26 21 22 18

You May Like