بانه؛ زخمی شدن یک کولبر توسط هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.

شدن یک کولبر توسط هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه ١۴٠۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر زخمی شد. هویت این کولبر “جبار نادری” ٣۷ ساله و اهل شهر مریوان می‌باشد. جبار نادری متاهل و دارای یک فرزند خردسال می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

تصویب لایحه "ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی(کولبران و ملوانی/ته‌لنجی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان" یا همان تحمیل فقر و فلاکت بیشتر به مرزنشینان

چ مارس 27 , 2024
لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و پنجم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت […]
همان تحمیل فقر و فلاکت بیشتر به مرزنشینان

You May Like