دشتیاری؛ جانباختن یک کودک ۱۲ ساله بلوچ

یک کودک ١٢ ساله بلوچ در پی غرق شدن در هوتگ در شهرستان دشتیاری جانش را از دست داد. 

IMG 5123

به گزارش کولبرنیوز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک دختر ۱۲ ساله بلوچ در روستای شهبیک‌زهی از توابع شهرستان دشتیاری پس از سقوط به داخل هوتگ بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد. هویت این کودک «اسما ترومیده(جدگال)» ۱۲ ساله فرزند سیدمحمد، دانش‌آموز کلاس سوم دبستان اهل و ساکن روستای شهبیک‌زهی از توابع شهرستان دشتیاری  می‌باشد. 

بر اساس این گزارش، روز گذشته اسما برای شستن لباس به هوتگ روستا که در نزدیکی منزلشان بوده رفته بود که پس از سقوط به داخل آن در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده است. 

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار، قصرقند و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

اطلاعیه شماره پانزدهم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

ش آوریل 27 , 2024
اطلاعیه شماره پانزدهم روز قطعی جدال است آخرین رزم ما انترناسیونال است نجات انسان‌ها کارگران، مردم آزادی‌خواه! امسال در شرایطی به پیشواز روز جهانی کارگر می‌رویم که جهان تحت حاکمیت سیستم سرمایه، شاهد جنایاتی است که نمونه‌ی آن‌ها در تاریخ، اگر نگوییم بی‌سابقه، کم‌سابقه بوده است.  گرسنگی مطلق، سایه شوم […]
IMG 5124

You May Like