بلوچستان؛ کشته و زخمی شدن دو تن از جمله یک سوختبر در پی برخورد دو خودرو

در پی برخورد دو خودرو در شهرستان محور دلگان به زهکلوت، دو تن از جمله یک سوختبر کشته و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو دستگاه خودرو از جمله یک خودروی نیسان سوختبر و یک خودرو پژو ۴۰۵ عبوری در ۲۰ کیلومتری دلگان محور دلگان به زهکلوت، یک سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و راننده خودرو خودرو عبوری مجروح شد.

از هویت این شهروندان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ تیراندازی مستقیم نیروهای مرصاد به سمت یک سوختبر

چ مه 8 , 2024
نیروهای مرصاد به سمت یک موتورسیکلت سوختبر در شهرستان سراوان، تیراندازی کردند. به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از منابع بلوچستان، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، نیروهای مرصاد در مرز کله‌گان شهرستان سراوان به سمت راکب یک موتورسیکلت سوختبر که از مرز در حال برگشت بود شلیک کردە و بە موتورسیکلت […]
photo 2024 05 08 12 46 47

You May Like