یک سوختبر با اثر تیراندازی ماموران نظامی در زاهدان زخمی شد+ویدیو

یک سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در منطقه شهرک صنعتی زاهدان مجروح و خودروی او دچار حریق شد.

به گزارش رسیده شامگاه چهارشنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به سوی سوختبران در منطقه شهرک صنعتی زاهدان یک سوختبر مجروح و خودروی آنان دچار انفجار و آتش سوزی شد. از هویت این سوختبر مجروح که از ناحیه کمر هدف گلوله ماموران قرار گرفته تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.
طبق این گزارش ماموران نظامی در محدوده شهرک صنعتی زاهدان که محل عبور خودروهای سوختبر است کمین زده و به سوی آنان تیراندازی کرده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر نوجوان در منطقه سفیدآبه نمیروز+ویدیو

ج مارس 31 , 2023
یک سوختبر نوجوان بلوچ بر اثر آتش‌سوزی در مندی (محل دپوی سوخت) در منطقه سفیدآبه نیمروز جانباخت. به گزارش رسیده یک سوختبر نوجوان بلوچ که در تاریخ ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در محل دپوی سوخت گازوییل بر اثر آتش سوزی و انفجار مجروح شده بود روز پنج‌شنبه دهم فروردین‌ماه پس از […]
photo 2023 03 31 14 07 17

You May Like