ایرانشهر؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ بر اثر تعقیب و گریز ماموران و واژگونی خودرو

یک سوختبر بلوچ بر اثر تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در محور نیکشهر به ایرانشهر و واژگونی خودرو جان خود را از دست داد.

یک سوختبر بلوچ بر اثر تعقیب و گریز ماموران و واژگونی خودرو

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر بلوچ “ابراهیم تباسیده” فرزند رجب اهل کوچو از توابع شهرستان قصرقند می‌باشد.
بر اساس این گزارش این سوختبر در مسیر نیکشهر به ایرانشهر در حال تردد بوده که مورد تعقیب نیروهای نظامی قرار گرفته است و بر اثر این تعقیب و گریز، خودروی ابراهیم واژگون و وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مسعود شمس‌نژاد: نه من و نه موکلینم از حقوق خود برخودار نبودیم

ی ژانویه 7 , 2024
مسعود شمس‌نژاد وکیل تعیینی چهار زندانی سیاسی کورد از عدم برخورداری حقوق خود و موکلینش در فرایند دادرسی خبر داد. به‌گزارش کولبرنیوز مسعود شمس‌نژاد وکیل تعیینی چهار زندانی سیاسی کورد در صفحە ایکس خود نوشت: «از زمانی‌کە وکالت خانوادەهای این چهار زندانی را قبول کردم، متاسفانە نە موکلینم از حقوق […]
شمس‌نژاد چهار زندانی سیاسی کورد

You May Like