دشتیاری‌؛ جانباختن یک کودک ۵ ساله بلوچ در پی غرق‌شدگی در سیل و گودال آب

یک کودک ۵ ساله بلوچ با سقوط به داخل گودال آب (هوتگ) که با آب باران و سیلاب در شهرستان دشتیاری پر شده بود جان خود را از دست داد.

یک کودک ۵ ساله بلوچ در پی غرق‌شدگی

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ با سقوط به داخل هوتگ (گودال آب) جان خود را از دست داد. هویت این کودک «سدنا جدگال» ۵ ساله فرزند عبدالباسط (ستار) اهل روستای کچ شهرستان دشتیاری عنوان شده است. بر اساس این گزارش سدنا هنگام بارندگی و سیلاب به کنار هوتگ در نزدیکی منزلشان رفته بود که در آن سقوط کرده و بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده است.
با جانباختن سدنا، شمار جانباختگان احراز هویت شده ناشی از سیل و باران در بلوچستان و مناطق بلوچ نشین به ۱۱ نفر رسیده و دو تن هم‌چنان مفقود هستند.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

بلوچستان؛ غرق شدن و مفقودی یک کودک بلوچ در رودخانه بنپور

ج آوریل 19 , 2024
یک کودک بلوچ بدنبال طغیان رودخانه بنپور، بە داخل آب رودخانە سقوط کردە و مفقود شده است. به گزارش کولبرنیوز، روز پنجشنبه ٣٠ فروردین ماه ۱۴۰۳، بدنبال طغیان رودخانه “پشت کاور” در شهرستان بنپور (بمپور) یک کودک بلوچ پس از سقوط به داخل آب غرق و مفقود شده و جستجوی […]
photo1713507292

You May Like