بلوچستان؛ غرق شدن و مفقودی یک کودک بلوچ در رودخانه بنپور

یک کودک بلوچ بدنبال طغیان رودخانه بنپور، بە داخل آب رودخانە سقوط کردە و مفقود شده است.

به گزارش کولبرنیوز، روز پنجشنبه ٣٠ فروردین ماه ۱۴۰۳، بدنبال طغیان رودخانه “پشت کاور” در شهرستان بنپور (بمپور) یک کودک بلوچ پس از سقوط به داخل آب غرق و مفقود شده و جستجوی برای پیدا کردن وی در میان بی تفاوتی مسئولان ستاد بحران، هلال احمر و دیگر ارگان های مربوطه همچنان توسط مردم ادامه دارد.

هویت این کودک بلوچ، “الیاس رئیسی”، ١٠ ساله، فرزند رضا و اهل روستای مچ قاسم از توابع شهرستان بمپور عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، الیاس به همراه برادر بزرگتر خودش در حوالی ساعت دو بعد از ظهر برای تماشای سیل به رودخانه رفته ولی پس از لغزیدن به داخل سیلاب افتاده و تلاش برادرش برای نجات او بی نتیجه مانده است.

گفته می‌شود که نیروهای هلال احمر نیز در زمان حادثه در محل حضور داشته‌اند ولی کار مثبتی جهت نجات این کودک انجام نداده‌اند و پس از مفقود شدن به دنبال او گشته‌اند و سپس با قول اینکه فردا با قایق به محل برمی‌گردند، از ادامه جستجو دست کشیده و رفته‌اند.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ جان باختن یک‌ کودک دیگر بلوچ در پی غرق شدن در سیلاب

ج آوریل 19 , 2024
در پی سیلاب شهرستان ایرانشهر، یک کودک ۷ ساله بلوچ بە داخل سیلاب سقوط کردە و جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز بە نقل رسانک، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی سقوط یک کودک ۷ ساله بلوچ به درون رودخانه‌ طغیان شده در منطقه چاه […]
photo1713508249

You May Like