مریوان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی مریوان به شدت زخمی شد.

2024 04 30 07.06.03

به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی قامیشله مریوان با سلاح جنگی گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر به شدت زخمی شده است. هویت این کولبر “ساسان محمدی” ۲۸ ساله و اهل شهر بانه می‌باشد. بر اساس این گزارش نامبرده از ناحیه دست چپ و لگن مورد هدف دو گلوله کلاشنیکف قرار گرفته است به‌طوری که بعد از گذشت چند روز هنوز توانایی حرکت دادن دست و پایش را ندارد. لازم به ذکر است که یکی از گلوله‌ها از ناحیه لگن به او اصابت کرده و از شکمش بیرون رفته است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

س آوریل 30 , 2024
یک کولبر اهل ثلاث باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، شامگاە دوشنبە ١٠ اردیبهشت ماە ١٤٠٣ یک کولبر جوان با هویت “نیما الماسی” اهل ثلاث باباجانی بر اثر شلیک نیروهای نظامی با سلاح ساچمەای در مرز نوسود بە شدت زخمی […]
photo1714457823

You May Like