نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل ثلاث باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به شدت زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز، شامگاە دوشنبە ١٠ اردیبهشت ماە ١٤٠٣ یک کولبر جوان با هویت “نیما الماسی” اهل ثلاث باباجانی بر اثر شلیک نیروهای نظامی با سلاح ساچمەای در مرز نوسود بە شدت زخمی شد.
بە گفتە یک منبع مطلع این کولبر از ناحیە از ناحیە پهلو، پشت و دست بە شدت زخمی شدە است.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.edited 08:19

کولبرنیوز

Next Post

گرامیداشت روز جهانی کارگر توسط جمعی از فعالین کارگری و کارگران شهر سنندج

س آوریل 30 , 2024
جمعی از فعالین کارگری و کارگران کارگاه‌های شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج، روز جهانی کارگر را گرامی داشتند. بە گزارش کولبرنیوز، جمعی از فعالین کارگری و کارگران شهر سنندج، جهت گرامیداشت روز جهانی کارگر اقدام بە برگزاری مراسمی در یکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج کردند.این مراسم با […]
photo1714460186

You May Like