بانه؛ زخمی شدن یک کولبر دیگر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر دیگر اهل شهرستان سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “هه‌نگه‌ژال” بانه زخمی شد.

شدن کولبر بانه

به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه بیست و یکم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “هه‌نگه‌ژال” بانه گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه آن یک کولبر دیگر نیز از ناحیه قوزک پا به شدت زخمی شد. هویت این کولبر «رشید لطفی»، متاهل و اهل روستای “دره پنبه‌دان” از توابع بخش زیویه شهرستان سقز می‌باشد.

این در حالی است که پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشی دیگر اعلام کرده بود که شامگاه دوشنبه بیست و یکم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “هه‌نگه‌ژال” بانه با شلیک مستقیم دو کولبر دیگر را زخمی کرده بودند. هویت این کولبران “سید انور هاشمی” ۴۰ ساله و “عبدالله قدمی” ۴۲ ساله، هر دو متاهل و اهل روستای “دره پنیه‌دان” از توابع بخش زیویه شهر سقز بودند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢۰٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی

چ مارس 13 , 2024
بر اثر ضرب و شتم کولبران توسط هنگ‌مرزی یک کولبر به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ٢٢ اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود اقدام به ضرب و شتم کولبران کردند که بر اثر آن یک کولبر با هویت «خبات فرجی» اهل سنندج از ناحیه […]
و شتم کولبران نوسود زخمی شدن کولبر edited

You May Like