کوردستان؛ زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی بانه و نوسود

دو کولبر اهل شهرهای سقز و روانسر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه و نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

photo1700422286

به گزارش کولبرنیوز شامگاه شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲، کاوه سعیدپور کولبر ٣۴ ساله اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه از ناحیه پا زخمی شده است.
بر اساس گزارشی دیگر عصر روز یک‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲، سبحان محمودی کولبر اهل شهر روانسر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه پا زخمی شده است. بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی با سلاح ساچمه‌ای سبحان محمودی رت مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، از اول مهرماه تا ٢۸ آبان‌ماه ١۴٠۲، جمعاً ١۴٠ کولبر از جملە ٨ کودک زیر هجدە سال در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۶ کولبر کشته و ١٣۴ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۴٠ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١٢٩ مورد معادل (%٩۳) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ مرگ یک کولبر بر اثر سرمازدگی

د نوامبر 20 , 2023
قسیم کریمی کولبر ۲۳ ساله اهل روستای “فیروزیان” از توابع منطقه صومابرادوست ارومیه بر اثر سرمازدگی در ارتفاعات مرزی ترکیه جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه یک‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲، قسیم کریمی کولبر ۲۳ ساله اهل روستای “فیروزیان” از توابع منطقه صومابرادوست ارومیه بر اثر سرمازدگی در […]
photo1700478227

You May Like