بانە، زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی+ویدیو

شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲، “فرشاد جمالی‌فر” کولبر اهل کرمانشاه بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی “هنگەژال” بانە زخمی شد.

بە گزارش کولبرنیوز، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل کرمانشاه با هویت “فرشاد جمالی‌فر” بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی “هنگەژال” بانە زخمی شد.

بر اساس این گزارش، شب گذشتە ٢٣ آبان‎‌ماه، بار دیگر نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر با هویت “یادگار رحیمی” کشته و چندین کولبر دیگر نیز بر اثر اصابت گلولەهای ساچمەای زخمی شدند.

تا لحظە تنظیم این گزارش، از هویت دیگر کولبران زخمی اطلاعی در دست نیست.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

من کودکی جنگ‌زده بودم

چ نوامبر 15 , 2023
نويسنده: بشرا صدیق من در جنگ به دنیا آمدم و بزرگ شدم. بیست سالِ اولِ زندگی‌ام را در افغانستانِ پس از حمله‌ی آمریکا گذراندم. جنگ فقط چند ماه از من بزر‌گ‌تر بود. من خانواده و دوستانم را به جنگ باخته‌ام. اجساد همسایه‌هایم را دیده‌ام. می‌دانم که شنیدن خبر انفجار بمب […]
photo1700057982

You May Like