سقز؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل سقز با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی این شهر، کشته شد.

photo 2024 05 02 08 50 53

به گزارش کولبرنیوز، در روز جهانی کارگر چهارشنبه ۱۲ اریبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل سقز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز بسطام شهر سقز با سلاح کلاشینکف و از فاصله یک متری و نزدیک به قلب مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد.
هویت این کولبر «هیمن احمدی»، ۴۵ ساله، متاهل و دارای یک فرزند ۸ ساله و اهل روستای «کاریزه» از توابع شهر سقز می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کوهدشت؛ جانباختن یک کارگر همزمان با روز جهانی کارگر

پ مه 2 , 2024
یک کارگر اهل کوهدشت همزمان با روز جهانی کارگر در حین انجام کار، جان خود را از دست داد. بە گزارش کولبرنیوز، در روز جهانی کارگر، یک کارگر به نام محمد میرزایی از کارکنان اداره راهداری و حمل‌ونقل شهرستان کوهدشت، در حین انجام کار در جاده (بابازید – پل سیمره) […]
photo 2024 05 02 09 01 08

You May Like