نوسود؛ زخمی شدن دست‌کم ٩ کولبر در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

دست‌کم ٩ کولبر از اهالی شهرهای ثلاث باباجانی و جوانرود در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه پا، پشت و کمر بە شدت زخمی شدند.

بە گزارش کولبرنیوز، امروز پنج‌شنبه یازدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی بە سمت گروهی از کولبران در نوارمرزی “نوسود” آتش گشودند کە در پی آن دست‌کم ۹ کولبر از ناحیه پا، پشت و کمر به شدت زخمی شدند. بر اساس این گزارش، این کولبران اهل شهرهای ثلاث‌باباجانی و جوانرود می‌باشند.

بە گفتەی یک منبع مطلع، جراحت برخی از این کولبران عمیق و وضع جمسی آنان نامساعد گزارش شدە است. تا لحظە تنظیم این گزارش، هویت  ۷ تن از کولبران مجروح شده برای کولبر نیوز احراز شده است که به این ترتیب می‌باشد: سیروان نادری، کیوان هوشنگی، صلاح (فامیلی نامشخص)، آروین (فامیلی نامشخص)، منصور (فامیلی نامشخص)، بختیار (فامیلی نامشخص) و شهریار (فامیلی نامشخص)، همگی اهل شهر جوانرود و هویت دو کولبر دیگر که اهل ثلاث‌باباجانی هستند تا زمان تنظیم این گزارش برای کولبرنیوز احراز نشده است. 

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

جوانرود؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی 

پ نوامبر 2 , 2023
زانیار محمودی شهروند اهل شهرستان جوانرود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه یازدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، زانیار محمودی شهروند اهل شهرستان جوانرود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.  بر اساس این گزارش، بازداشت این شهروند توسط نیروهای […]
IMG 3206

You May Like