تهدید کولبران، پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله از سوی دادستان شهرستان پاوه

خط و نشان کشیدن برای کولبران از سوی نوید صحرایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه.

photo 2022 05 02 16 17 23

نوید صحرایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از تشدید محدودیت‌ها در ایست بازرسی‌های شهرستان پاوه خبر داد و گفت از امروز عید سعید فطر از ورود کولبران غیره بومی به این شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.
نوید صحرایی وضعیت فعلی و مشکلات ایجاد شده در مرزهای شهرستان پاوه به ویژه مرز نوسود، از جمله مشکلات اخیری برای تعدادی از کولبران را ناشی از ورود افراد غیره بومی تحت عنوان کولبر دانست و گفت اجازه تداوم این وضعیت را به هیچ وجه نخواهیم داد.
دادستان پاوه بار دیگر در اوج پررویی کولبران را عامل ناامنی منطقه و سلب آرامش مردم منطقه خواند و تاکید کرد که: دستگاه قضایی با همکاری ضابطین خود نیروهای (انتظامی، مرزبانی و سپاه پاسداران) از روز عید فطر با قاطعیت در تمامی پست‌های ایست بازرسی شهرستان از ورود کولبران غیر بومی به شهرستان جلوگیری و با مالکان خودروهایی که این افراد را حمل نمایند برخورد شدید قانونی و خوردهای آنها توقیف خواهد شد.
وی افزود: در اجرای این دستور قضایی
هیچگونه اهمال و سهل‌انگاری از سوی ضابطین قابل قبول نخواهد بود و در صورت مشاهده ورود کولبران غیر بومی به شهرستان وفق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

این خط و نشان کشیدن‌های نوید صحرایی دادستان شهرستان پاوه برای کولبران در حالی است که تنها طی که ماه گذشته میلای در نوارمرزی تحت حفاظت ایشان 2 کولبر کشته 52 کولبر دیگر نیز زخمی شده‌اند. منظور او از مشکلات پیش آمده که خیلی ساده از آن حرف می‌زند کشتار بیش از 54 کولبر طی یک ماه در فاصله چند کیلومتری خانه ایشان است. او به جای نیروهای نظامی و عاملین و آمرین کشتار سیستماتیک و روزانه کولبران، کولبرانی را که برای تامین حداقل نیازهای اساسی خود ناچار به تن دادن به کولبری (بردگی مدرن) هستند را عامل ناامنی منطقه و وضعیت پیش آمده خواند.
نوید صحرایی به جای ایجاد اشتغال در منطقه و تامین یک زندگی انسانی برای کولبران و خانواده‌هایشان، صورت مسئله را پاک می‌کند و خود کولبران را عامل این فقر و فلاکت می‌داند. این در حالی است که کولبری نتیجه سیاست‌های ناکارآمد سیستم سرمایه‌داری از یک سو و نگاه امنیتی و اشغالگرانه جمهوری اسلامی به مردم کردستان از سوی دیگر است.

برخورد نیروهای نظامی و امنیتی رژیم به کولبران کردستان، نمونه عمل‌کرد و برخورد یک نیروی اشغالگر است. آگاهانه و به قصد مرگ به کولبران شلیک می‌کنند، سرمایه ناچیز و کالای آن‌ها را به غارت می‌برند و حتی اسب‌ها و قاطرهای آن‌ها را با گلوله از پای در می‌آورند و با این کار عملاً باعث فقر و فلاکت هر چه بیشتر در این مناطق می‌شوند.
تامین بیمه‌های بیکاری برای کولبران تا زمانی‌که کار مناسب و امنی پیدا خواهند کرد می‌تواند به “پدیدە کولبری” پایان دهد. دفاع از کولبران و حقوق انسانی آن‌ها، دادگاهی کردن عوامل و مسئولین تیراندازی به کولبران، تامین خسارت و هزینه درمان و معالجه کولبران زخمی، دفاعی انسانی است از حرمت و کرامت انسان و اعتراض بە جنایات حکومت اسلامی در کردستان.
در شرایطی که کشتار کولبران ادامه دارد، مردم کردستان و در پیشاپیش آنان کارگران نباید در مقابل این جنایت و زورگویی آشکار رژیم جمهوری‌اسلامی دست روی دست بگذارند. کارگران و مردم ستمدیده کردستان که در سال‌های اخیر صحنه‌های پر شوری از مبارزه علیه زور و اجحاف رژیم را به نمایش گذاشته‌اند نباید نسبت به کشتار کولبران بی‌تفاوت باشند. لازم است فعالین و پیشروان جنبش کارگری و انسان‌های مبارز در کردستان برای برپائی یک کمپین سیاسی و تبلیعی علیه کشتار کولبران دست به دست هم بدهند و آن را به یک جنبش اعتراضی تبدیل کنند.
مبارزه علیه کشتار کولبران و کولبری که بردگی مدرن است بخشی از مبارزه برای رفع تضاد طبقاتی حاکم و مبارزه برای رفع ستم ملی و استقرار جامعه‌ای شایسته انسان است. بیایید همه با هم صف این مبارزه را تقویت کنیم.

کولبرنیوز

Next Post

احضار و پرونده سازی برای نە تن از معلمان شهرستان سقز

د مه 2 , 2022
نه فعال صنفی معلمان سقز به پلیس امنیت این شهر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌های رسیده به کولبر نیوز روز دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در ادامه موج بازداشت‌های فعالین صنفی معلمان ایران، نه تن از معلمین و اعضای تشکل‌های صنفی فرهنگیان سقز و زیویه به پلیس […]
photo 2022 05 02 19 22 12

You May Like