کشته یک کولبر در نوارمرزی بانه

محمد خالدی کولبر جوان اهل شهر بانه، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه کشته شد.

telegram cloud photo size 4 5819035822966556148 y

به گزارش کولبرنیوز شامگاه جمعه هفتم مهرماه ۱۴۰۲، یک کولبر جوان اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه کشته شد. هویت این کولبر جوان “محمد خالدی” ۲۸ ساله و اهل روستای “چیچوران” از توابع بخش ننور شهر بانه می‌باشد. 

لازم به ذکر است که به همراه این محمد خالدی دو شهروند اهل اقلیم کوردستان نیز مورد هدف تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی قرار گرفته و زخمی شده‌اند. تا زمان انتشار این گزارش از تنها هویت یک تن از آن‌ها با نام “سیروان ولی”برای کولبرنیوز احراز شده است. 

بر اساس این گزارش جنازه این کولبر به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ آزادی فعال کارگری خبات دهدار

ش سپتامبر 30 , 2023
خبات دهدار زندانی سیاسی سابق، فعال مدنی و کارگری شهر سنندج کە توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدە بود، با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیونی از زندان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز صبح روز شنبه ٨ مهرماه ١۴٠٢، خبات دهدار زندانی سیاسی سابق، فعال مدنی و کارگری شهر سنندج کە […]
photo 2023 09 30 15 05 17

You May Like