نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای نظامی + ویدیو

نیروهای نظامی رژیم روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در کمین‌گذاری و تیراندازی به سمت کولبران در نوار مرزی نوسود، یک کولبر را به شدت زخمی کردند.

به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود، به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند که براثر آن یک کولبر با هویت «عطا حسینی» اهل روستای “بله‌بزان” پاوه، از ناحیه سینه به شدت مجروح شد.

به گفته یک منبع مطلع آقای حسینی جهت مداوا به یکی از مراکز درمانی نوسود منتقل شده، اما به دلیل شدت جراحات احتمال اعزام به بیمارستان پاوه وجود دارد.

در حادثه‌ای مشابه نیز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی “هنگه‌ژال” بانه با تیراندازی به سمت کولبران یک کولبر با هویت «مهدی انوری» ۲۳ ساله و اهل سقز، را از ناحیه پا مجروح کردند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

لاهیجان؛ مرخصی از حبس «پیمان فرهنگیان» فعال کارگری

چ مارس 6 , 2024
روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ «پیمان فرهنگیان» شاعر و فعال کارگری با قرار وثیقه صد میلیون تومانی به مرخصی از حبس اعزام شد. به گزارش کولبرنیوز «پیمان فرهنگیان» بعد از گذشت ٢ ماه و سه روز حبس در زندان لاهیجان، با قرار وثیقه صدمیلیون تومانی و به مدت یک ماه […]
فرهنگیان

You May Like