نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم هنگ‌مرزی

در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز نوسود یک کولبر زخمی شد.

به‌ گزارش کولبرنیوز شامگاه شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی رژیم در مرز نوسود به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند که براثر آن یک کولبر باهویت «پیمان محمدی» اهل پاوە زخمی شد.
بر اساس این گزارش این کولبر زخمی جهت مداوا بە بیمارستان نوسود منتقل شد.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

میرجاوە؛ جان باختن یک کودک کار بر اثر برق گرفتگی

ی ژانویه 28 , 2024
پارگی سیم برق و برق گرفتگی در میرجاوه، جان یک کودک کار را گرفت. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، امروز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، یک کودک کار در میرجاوه در پی آویزان بودن و لختی سیمهای تیر برق دچار برق گرفتگی شده و جان خود را […]
photo 2024 01 27 23 46 51

You May Like