سنندج؛ آزادی فعال کارگری خبات دهدار

خبات دهدار زندانی سیاسی سابق، فعال مدنی و کارگری شهر سنندج کە توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدە بود، با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیونی از زندان آزاد شد.

photo 2023 09 30 15 05 17

به گزارش کولبرنیوز صبح روز شنبه ٨ مهرماه ١۴٠٢، خبات دهدار زندانی سیاسی سابق، فعال مدنی و کارگری شهر سنندج کە به همراه برادرش رامیار دهدار توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدە بود با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ١۴٠٢، خبات دهدار زندانی سیاسی سابق به همراه برادرش رامیار دهدار دو فعال مدنی و کارگری شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدە بودند. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی این دو شهروند و با توسل به خشونت اقدام به بازداشت و ضبط وسایل شخصی آن‌ها کرده‌ بودند.

خبات دهدار فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق روز پنج‌شنبه ٢٨ مهرماه ١۴٠١ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شده بود.
روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، خبات دهدار و زاهد مرادیان، دو تن از فعالین کارگری اهل سنندج، طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات این شهر احضار و برای ساعاتی مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار و بازجویی این دو فعال کارگری در رابطه با شرکت در مراسم خاکسپاری خلیل احمدی، فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق صورت گرفته است.

خبات دهدار اوایل سال ۱۳۹۵ توسط شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه عمومی سنندج به اتهام «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» به پنج سال و سه ماه زندان محکوم و روز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۵ برای تحمل حبس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. نهایتا وی در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.
این فعال کارگری نخستین بار در سال ۱۳۹۴ بازداشت و پس از ۱۷ روز بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج با تودیع قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ محکومیت فعال کارگری کامران ساختمانگر به پرداخت جزای

ش سپتامبر 30 , 2023
کامران ساختمانگر، فعال کارگری و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در تاریخ ٢٧ شهریورماه ١۴٠٢، صادر و به فعال کارگری کامران ساختمانگر ابلاغ شده، […]
photo 2023 09 30 15 18 44

You May Like