نوسود؛ شش روز بی‌خبری از سرنوشت یک کولبر اهل جوانرود

از شش روز پیش تاکنون هیچ خبری از سرنوشت یک کولبر اهل جوانرود، اطلاعی در دست نیست.

photo 2024 04 29 19 40 31

به گزارش کولبرنیوز، شش روز است که اطلاعی از سرنوشت و وضعیت سلامت یک کولبر اهل جوانرود با هویت عنایت عیوضی‌نیا، ٣۵ سالە که متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد، در دست نیست.
آقای عیوضی‌نیا هفته گذشته جهت کولبری راهی مرز نوسود شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از او به دست خانواده‌اش نرسیده است.
بستگان و نزدیکان این کولبر مفقود از همه کسانی که اطلاعاتی از وی دارند خواستارند که به خانواده وی خبر دهند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن دست‌کم ۸ کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

س آوریل 30 , 2024
بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، دست‌کم هشت کولبر زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران دستکم ۸ کولبر زخمی شده‌اند. بر اساس این گزارش این کولبران اهل شهرهای جوانرود، روانسر […]
photo 2024 04 29 22 30 01

You May Like