نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر سقوط از کوه

یاسین فلاحی کولبر جوان اهل مریوان بر اثر سقوط از کوه در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی، به شدت زخمی شد.

photo 2024 02 24 10 19 32

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه جمعه چهارم اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از کوه سقوط کرد و دچار جراحات شدید شده است. هویت این کولبر “یاسین فلاحی”، ٢٣ سالە و اهل روستای وشکلان از توابع شهر مریوان می‌باشد. بر اساس این گزارش نامبرده از ناحیه پای چپ مصدوم و تاندون پای چپ او دچار پارگی شده است.
لازم به ذکر است که نامبرده جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

حال و روز سالمندان در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی

ی فوریه 25 , 2024
روزنامه «هم میهن» چاپ تهران در یکی از شماره‌های هفته گذشته خود، گزارش تکان دهنده‌ای دارد از حال و روز سالمندان در ایران. گزارش در ابتدا اشاره دارد به پدیده‌ای تکان دهنده تحت عنوان «سالمندان سر راهی». آن‌ها پیرمردان و پیرزنانی هستند که مانند «کودکان سر راهی» که در خیابان‌ها […]
ایران edited

You May Like