بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

یک کولبر جوان در نوار مرزی هنگه‌ژال بانه، با شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم زخمی شد.

شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

به‌گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ مرزی رژیم در نوار مرزی هنگه‌ژال بانه، به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که بر اثر آن یک کولبر جوان با هویت «حمید احمدی» ٢٣ ساله و اهل سقز زخمی شد.

پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشی از زخمی شدن یک کولبر دیگر سقزی با هویت «جوهر مرادی» ۲۸ ساله در همان‌روز بر اثر تیراندازی هنگ مرزی رژیم در هنگه‌ژال بانه خبر داده‌بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بحران مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران!

ج ژانویه 19 , 2024
روزنامه عصر ایران که در تهران منتشر می‌شود در شماره روز ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، خود گزارشی دارد از رقم بسیار بالای مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران. در گزارش این روزنامه از قول یحیی ابراهیمی نماینده و عضو کمسیون بهداشت مجلس اسلامی آمده است: «میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا […]
photo 5861766727472365819 y

You May Like