نوسود؛ زخمی شدن دو کولبر با شلیک مستقیم

دو کولبر اهل «جوانرود » در نوار مرزی «نوسود »، با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند.

photo1705313383

به گزارش کولبرنیوز، شب جمعه ٢٢ دیماە ١٤٠٢، نیروهای رژیم به سمت کولبران در نوار مرزی نوسود آتش گشودند کە در نتیجە دو کولبر از ناحیە دست و پشت بە شدت زخمی شدە اند.

بر اساس این گزارش هویت این کولبران «ناصح مرادی» و “امید احمدی” هردو اهل شهرستان جوانرود ذکر شدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

«کشف حجاب»؛ اتهام جدید قوه قضائیه علیە نیلوفر حامدی و الهه محمدی

د ژانویه 15 , 2024
قوه قضائیه یک روز پس از آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار زندانی، پرونده جدیدی به اتهام «کشف حجاب» علیه آنها تشکیل داد. به‌گزارش کولبرنیوز روز دوشنبە ۲٥ دی‌ماه ۱۴۰۲ «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» روزنامه‌نگاران روزنامه‌های “شرق” و “هم‌میهن” کە دیروز یکشنبە ۲٤ دی‌ماه ۱۴۰۲، پس از […]
a7108531 b45f 472f 9177 6bb8bd594121

You May Like