تهران‌؛ تهدید فعالان کارگری محبوس در زندان اوین به پرونده‌سازی

تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری هم‌چنین فعالان کارگری زن و مرد در زندان اوین، در آستانه روز جهانی کارگر مورد تهدید قرار گرفتند.

photo1714464411

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، تعدادی از اعضای این سندیکا و هم‌چنین فعالان کارگری زن و مرد در زندان اوین، در آستانه روز جهانی کارگر مورد تهدید قرار گرفتند. ریحانه انصاری‌نژاد، آنیشا اسداللهی، رضا شهابی، کیوان مهتدی، داود رضوی و حسن سعیدی از جمله این زندانیان هستند که هدف تهدید بازجویان اوین قرار گرفته‌اند.
بازجویان به شهابی، رضوی، سعیدی و مهتدی که روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه از بند ۴ به بند ٢٠٩ منتقل شده بودند، گفته‌اند که “هر گونه اعتراض و بیانیه از طرف آن‌ها منجر به پرونده‌سازی و افزایش چند سال به زندانشان خواهد شد.”
هم‌چنین به این افراد گفته شده که در صورت انتشار هرگونه بیانیه به مناسبت روز جهانی کارگر، با پرونده جدید روبرو شده و به حبس بیشتری محکوم خواهند شد.
سندیکای اتوبوس‌رانی در گزارش خود هم‌چنین از تهدید ریحانه انصاری‌نژاد و آنیشا اسداللهی برای حضور نزد بازجویان خبر داده که با مخالفت این دو فعال کارگری روبرو شده است.
این سندیکا با تاکید بر این‌که “بزرگداشت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، حق همه کارگران است”، تهدید فعالان کارگری در بند را عاملی برای افزایش نفرت نسبت به عاملان این اقدام دانسته است.
لازم به ذکر است که این فعالان کارگری در پرونده‌سازی امنیتی مربوط به بازدید دو سندیکالیست فرانسوی از ایران بازداشت شده بودند و اغلب آن‌ها حوالی روز کارگر سال ١۴٠١ دستگیر شده بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

س آوریل 30 , 2024
یک کولبر جوان بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی بانه، زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر جوان را با سلاح کلاشینکف مورد اصابت گلوله قرار دادند. این کولبر از ناحیه زانو به […]
photo 2024 04 30 10 40 31

You May Like