بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر جوان بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی بانه، زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز، بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر جوان را با سلاح کلاشینکف مورد اصابت گلوله قرار دادند. این کولبر از ناحیه زانو به شدت زخمی شده و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.
هویت این کولبر، «میلاد رحیمی»، ۱۹ ساله و اهل روستای «کوخ شیخ‌الاسلام» از توابع بخش آلوت شهر بانه گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ احراز هویت چند تن از کولبران زخمی در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

س آوریل 30 , 2024
شب گذشته بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، دست‌کم ۸ کولبر زخمی شدند که هویت برخی از آنان برای کولبرنیوز احراز شده است. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران دستکم هشت کولبر […]
photo 2024 04 30 12 01 36

You May Like