سقز‌؛ اخراج بیش از ۱۵۰ کارگر شهرداری

بیش از ١۵٠ کارگر شهرداری سقز که در بخش‌های خدماتی مشغول بودند از کار اخراج شدند.

IMG 5134

به گزارش کولبرنیوز، تنها چند روز مانده به اول ماه مه روز جهانی کارگر، گزارش‌هایی مبنی بر اخراج بیش از ۱۵۰ کارگر شهرداری سقز که در بخش‌های خدماتی مشغول به کار بودند، منتشر شده است. این اقدام با «اعمال فشار نهادهای فرادست» صورت گرفته است.

کانال تلگرام «انجمن کارگران و استادکاران بانه»، تعداد این کارگران را ۱۷۰ نفر اعلام کرده و در آستانه روز جهانی کارگر، آن را «هدایای عجیب شهرداری سقز به کارگرانش» خوانده و نوشته است که شهرداری سقز، به سفره ۱۷۰ کارگر زحمتکش این شهرداری تعرض و آن‌ها را از کار اخراج کرده است. این انجمن در ادامه، علت این اقدام را «تنش و بحران درون سازمانی» اعلام کرده است.

این کارگران با قرارداد ۸۷ روزه در بخش‌های فضای سبز، اجرائیات، نگهبانی در این مجموعه مشغول به کار بودند.

هم‌چنین سال‌هاست که تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری‌ها نیز به یک رویه تبدیل شده است. طی ماه‌ها و سال‌های اخیر بارها کارگران شهرداری در نقاط مختلف ایران در اعتراض به این رویه تجمع کرده‌اند. مسئولان شهرداری‌ها، کمبود منابع مالی به دلیل کاهش درآمد را دلیل پرداخت نکردن دستمزد کارگران اعلام  و یا پیمانکار را مسئول پرداخت دستمزد کارگران معرفی می‌کنند.

کولبرنیوز

Next Post

معلمان ایران در روز معلم به خیابان می‌آیند

د آوریل 29 , 2024
فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت روز معلم. به گزارش کولبرنیوز، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوانی به مناسبت روز معلم، معلمان سراسر کشور را به تجمع سراسری در روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه دعوت کرد.این تجمع در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و […]
photo 2024 04 28 21 46 27

You May Like