رشت‌؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فعال کارگری یونس آزادبر در زندان لاکان

یونس آزادبر، فعال کارگری بازداشتی علی‌رغم حال نامساعد جسمی، بیش از سه ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر می‌برد. 

به گزارش کولبرنیوز یونس آزادبر، فعال کارگری بازداشتی علی‌رغم حال نامساعد جسمی، بیش از سه ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر می‌برد. یونس آزادبر به بیماری صرع و مشکلات گوارشی مبتلا است. علی‌رغم پیگیری خانواده، مسئولان مربوطه پرونده او را به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌دهند. وی بیش از سه ماه است که به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر می‌برد. 

بر اساس این گزارش، پیش‌تر پزشک متخصص پس از انجام آزمایشات و گرفتن نوار مغز، حال جسمی وی را نامناسب توصیف کرده بود. هم‌چنین تایید کرده بود پرونده وی به پزشکی قانونی ارجاع داده شود. خانواده آقای آزادبر نگران وضعیت جسمانی او در زندان هستند.

این فعال کارگری بازداشتی، در تاریخ هشتم مهرماه ۱۴۰۲، به دلیل حال نامناسب جسمی از زندان لاکان رشت به بیمارستان منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ١١ مهرماه ۱۴۰۲ از بیمارستان مرخص و به زندان بازگردانده شد.

روز پنجشنبه ۹ شهریورماه، آقای آزادبر بدون اطلاع قبلی و با اعمال خشونت از زندان لاکان رشت به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنگر منتقل شد. در جریان این جلسه که بدون حضور رامین صفرنیا و قاسم بزرگ‌زاده، وکلای انتخابی آقای آزادبر برگزار شد، وی از بابت اتهامات «محاربه، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام» به دفاع از خود پرداخت.

علی‌رغم درج اسامی وکلای مدافع آقای آزادبر در سامانه ثنای وی، تاکنون این افراد اجازه مطالعه جزئیات پرونده موکل خود را نداشته‌اند.

یونس آزادبر که از بیماری صرع و مشکلات گوارشی رنج می‌برد، در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در شهر سنگر بازداشت شد. ماموران که هشت تن از جمله یک مامور زن بودند، در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کردند. آقای آزادبر پس از گذشت هشت روز از زمان دستگیری، در یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به بند میثاق زندان لاکان رشت خبر داد.

یونس آزادبر، شصت ساله و ساکن شهر سنگر از توابع شهرستان رشت است. وی پیش‌تر به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ مرگ یک کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

چ اکتبر 25 , 2023
در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، جمال مولودی کارگر ساختمانی اهل شهر بانه جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه اول آبان‌ماه ١۴٠٢، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، جمال مولودی کارگر ساختمانی اهل شهر بانه جانش را از دست داد. […]
IMG 6390

You May Like