چابهار؛ وضعیت خطرناک رفت و آمد دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه

دانش آموزان روستای کورکچ شهرستان چابهار، برای رسیدین بە مدرسە مجبورند تا از روی طناب که به دو طرف رودخانه بسته شده رد شوند.

به گزارش کولبرنیوز، دانش آموزان روستای کورکچ بخش پیرسهراب شهرستان چابهار برای عبور از رودخانه ای که پل ندارد مجبورند تا از روی طناب که به دو طرف رودخانه بسته شده رد شوند، آن ها در حالی از روی این طناب راه می روند که با گرفتن یک طناب دیگر که کمی بالاتر بسته شده تعادل خود را روی طناب پائین حفظ می کنند.

یکی از اهالی این روستا کە این فیلم را گرفتە است، مینویسد: «برای بسیاری از والدین، سوار و پیاده شدن فرزندان شان از سرویس و اتوبوس های مدرسه یکی از پرمخاطره ترین بخش های فرستادن آنها به مدرسه است. اما اگر تنها نگاهی به وضعیت مدرسه رفتن این کودکان بلوچ در روستای کورکچ بیاندازید، خواهید دید که ماجرای رفتن این کودکان به مدرسه، فرای تصور مخاطراتی است که والدین سایر نقاط ایران برای فرستادن کودکانشان به مدرسه متحمل می شوند، کودکانی که از تحصیل که یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها به شمار می رود محروم‌اند و یا برای آن باید مخاطرات فراوانی را به جان بخرند.»

کولبرنیوز

Next Post

دشتیاری؛ تجمع کامیون داران در مقابل فرمانداری شهرستان دشتیاری به دلیل کاهش سهمیه سوخت

ی آوریل 28 , 2024
شماری از کامیون داران شهرستان دشتیاری در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت در مقابل فرمانداری شهرستان دشتیاری تجمع کردند. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، کامیون داران و رانندگان خودروهای سنگین به دلیل کاهش سهمیه سوخت این ناوگان در مقابل فرمانداری شهرستان دشتیاری در شهر نگور تجمع […]
Schermafbeelding 2024 04 28 151803

You May Like