کمپین همبستگی با ملت فلسطین در حال گسترش است! 

2024 04 28 11.28.15

از ابتدای نسل‌کُشی اسرائیل به کمک آمریکا در غزه نیروهای صلح‌طلب در آمریکا علیه آن جنایات اعتراضات گسترده خود را شروع کردند. بورژوازی آمریکا در کنار به کار بردن پلیس، قوه قضائیه و رسانه‌های خط‌رسمی و با اتهام یهودی‌ستیزی کوشیدند مردم را علیه نیروهای ضدجنگ اسرائیل در غزه بسیج کنند. اما نیروی ضد نسل‌کُشی نه تنها عقب ننشستند، بل‌که اعتراضات خود به صورت زدن “اردوگاه‌های همبستگی با مردم غزه” توسط دانشجویان را سازمان‌یافته‌تر و موثرتر به پیش بردند.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در روز ۱۷ آوریل ۲۰۲۴، برابر با ۲۹ فروردین نخستین “اردوگاه همبستگی با غزه” را ایجاد کردند. اولین مطالبه آن‌ها رو به اداره‌کنندگان دانشگاه بود. آن‌ها درخواست کردند که دانشگاه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سازنده‌ی اسلحه و مهمات صادراتی برای اسرائیل را متوقف کنند؛ پلیس تا دندان مجهز را به جان دانشجویان دختر و پسر انداختند. آن‌ها با وحشیگری به دانشجویانی که از خود دفاع می‌کردند حمله‌ور شده و یکصد نفرشان را دستگیر کردند. روسای پلیس با این بهانه که اردوگاه‌ها روی زمین شخصی مربوط به دانشگاه‌ها ایجاد شده کوشیدند آن‌ها را جمع نمایند. اکثریت تام مقامات در کاخ سفید و ایالات که مدافع منافع ابرشرکت‌ها هستند، و رسانه‌های متعلق به میلیاردرها با برچسب‌زدنهای گوناگون و بویژه “یهودی‌ستیزی” به تبلیغ علیه دانشجویان حامی فلسطین پرداختند. آن‌ها اقدامات ضدبشری پلیس علیه دانشجویان را ستودند. اکثر مجلس‌نشینان نیز به کمپ ارتجاع و توحش پیوستند. اما معدودی نماینده نظیر الکساندریا اوکاسیو-کورتز، از اعضای حزب سوسیالیست‌های دموکراتیک آمریکا، اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان معترض را به شدت محکوم کرد.

 بورژوازی پرو اسرائیل همراه با سیاستمداران و روسای پلیسشان در این پندار خام بودند که با حمله خشن به دانشجویان دانشگاه کلمبیا گربه را دم حجله کشته‌اند، اما کور خوانده بودند. برپا کردن “اردوگاه” با فراخوان همان دانشجویان بلافاصله در ایالات دیگر و خارج کشور وسعت گرفت. دانشگاههایی نظیر دانشگاه‌های تگزاس، جنوبی کالیفرنیا، ییل، هاروارد، آستین، لس‌آنجلس، بوستون، رود آیلند، سن آنتونیو، هامبولت و چند دانشگاه دیگر با زدن اردوگاه‌ها فعال شدن در کمپین “همبستگی با ملت فلسطین” پیش آهنگ گردیدند. این پروسه مبارزاتی با شعارهایی نظیر “از کمک به قاتلان خودداری کنید!” به سرعت در سراسر کشور گسترش یافت. طبق آخرین خبرها تاکنون ۶۰ اردوگاه در ۶۰ دانشگاه ایالات متحده تشکیل شده است. آن‌ها مطالبه “قطع سرمایه‌گذاری و علنی کردن آن”، را برای کل جنبش فرموله کردند. دانشجویان مبارز شعارهای “غزه را آزاد کنید!”، “نسل‌کُشی را متوقف کنید” و “فلسطین را آزاد کنید!” را در کشور سراسری نمودند. اعتصاب و تظاهرات نیز به آکسیون زدن اردوگاه اضافه شد. تاکنون بعضی پرسنل آموزشی و استادان نیز به دانشجویان حامی فلسطین پیوسته‌اند.

“اتحادیه کارگران اتومبیل” ضمن تکرار شعارهای دانشجویان مسئله “آتش‌بس فوری” و “کارگران ساختن تجهیزات نسل‌کُشی در غزه متوقف کنید!”، را نیز مطرح کردند. با گسترش اردوگاه‌ها حملات پلیس سواره و پیاده و میزان دستگیری‌ها زیاد شد. دانشجویان با شعار “فاشیست، فاشیست!” به مقابله پرداختند. دانشجویان یهودی طرفدار صلح و حامی فلسطین با شعار “یهودی‌ستیز شمائید، شمائید!”آگاهگری گسترده‌ای را شروع کردند. دانشجویان کوشیدند اشکال گوناگون کمک مالی و تسلیحاتی بورژوازی آمریکا به اسرائیل جهت پاکسازی قومی در غزه را با دادن اطلاعات واقعی مستدل نمایند. آن‌ها اقدامات ددمنشانه ارتش اسرائیل و نسل‌کُشی آن‌را در غزه را از طریق افشای کشتار عام بیش از ۳۴ هزار مرد و کودک و زن فلسطینی غیرنظامی و زخمی کردن حدود ۸۰ هزار انسان بی‌دفاع، کشتن از طریق تحمیل گرسنگی و امراض گوناگون تلاش کردند توجه جامعه آمریکا را به مظلومیت مردم فلسطین جلب نمایند. دانشجویان گفتند و نوشتند که شدت اقدامات سبعانه پلیس حتی در دهه هفتاد در آمریکا دیده نشده بود.

در نتیجه تبلیغات واقعی دانشجویان جمعی از کارگران گوگل به افشاگری در مورد نقش آن ابر شرکت در کمک به دولت اسرائیل پرداختند که بلافاصله اخراج شدند. اقدامات مبارزاتی باراندازان در بار نکردن اسلحه و مهمات برای اسرائیل گسترش یافت.

حرکات همبستگی دانشجویان در آمریکا به صورت یک جنبش درآمده و در اروپا دانشجویان در بریتانیا، فرانسه و یونان نیز به جنبش زدن کمپ همبستگی با مردم غزه پیوستند. آن‌ها نیز بویژه در فرانسه مورد حملات وحشیانه پلیس قرار گرفته و شجاعانه از خود دفاع کردند. 

کولبرنیوز

Next Post

بانه: فعالیت تبلیغی در آستانه روز جهانی کارگر

ی آوریل 28 , 2024
فعالین کارگری شهر بانه با پخش پوستر و یادداشت‌های تبلیغی، فرا رسیدن روز جهانی کارگر را گرامی داشتند. به گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، جمعی از فعالین کارگری شهر بانه در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر اقدام به توزیع پوستر و تراکت در سطح شهر، به […]
photo 2024 04 28 11 48 49

You May Like