بانە؛ زخمی شدن یک کودک کولبر ١٧ سالە با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی


آریا معادی، کودک کولبر ١٧ سالە اهل بانە با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال این شهر به شدت زخمی شد.

msg1620646683 175615

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲، یک کودک کولبر ۱۷ ساله اهل شهر بانه با هویت «آریا معادی» بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.
بر اساس این گزارش، این کولبر نوجوان ابتدا جهت مداوا به بیمارستان شهر بانه متتقل شده بود که بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستانی در شهر تبریز انتقال یافته است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

س نوامبر 28 , 2023
دو کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، شنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۲، دو کولبر با هویت «محمد ویسی» اهل سقز و «زاهر (فامیلی نامشخص)»، اهل بوکان بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هنگه‌ژال بانه زخمی شدند. […]
msg1620646683 175617

You May Like