زخمی شدن دو کولبر در نوار مرزی بانه

در تیراندازی نیروهای نظامی رژیم در مرزهای «هه‌نگه‌ژال» و «کیله» بانه دو کولبر زخمی شدند.

شدن دو کولبر در مرز بانه 1

به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه ٣ دی‌ماه ۱۴۰۲ نیروهای نظامی رژیم در مرز «کیله بانه» به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه‌ی آن یک کولبر با هویت «کیوان محمدزاده» اهل شهر ربط از توابع سردشت براثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از ناحیه‌ی پا مجروح شد. یک منبع مطلع به کولبرنیوز گفته است که «کیوان محمدزاده» کولبر زخمی شده در این حادثه، هیچ باری را حمل نمی‌کرد.

هم‌چنین در حادثه‌ای مشابه روز جمعه اول دی‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر جوان اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد. هویت این کولبر «ستار شیخی» ۲۷ ساله و اهل شهر سقز اعلام شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

خون در برابر نان / احمد محمدپور

ی دسامبر 24 , 2023
کار-مرگ، بدن‌های غیرحاکم، و وضعیت استثنایی در روژهه‌لات ترجمەی: دیاکو کوردستانی چکیدە: کوردها که به‌عنوان اعضای یک ملت بی‌دولت ازلحاظ ژئوپلیتیکی میان چهار کشور ایران، عراق، سوریه و ترکیه تقسیم شده‌اند، در دنیای غرب بیشتر به عنوان جنگجویانی فوق‌العاده و انقلابیون سیاسی شناخته می‌شوند. در بحبوحه‌ی ویرانی‌های ناشی از جنگ […]
image 1

You May Like