نوسود؛ کولبران زخمی تیراندازی هنگ‌مرزی به ۵ نفر افزایش یافت

در تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت کولبران، دست‌کم پنج کولبر زخمی شدند.

زخمی تیراندازی هنگ‌مرزی به ۵ نفر افزایش یافت

به گزارش کولبرنیوز بامداد دوشنبه ٢١ اسفندماه ۱۴۰۲ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران دست‌کم پنج کولبر زخمی شدند که هویت چهار کولبر با نام‌های «مسعود منصوری»، «امید مرادی»، «هادی “فامیلی نامشخص”» و «محمد “فامیلی نامشخص”» برای کولبرنیوز احراز گردیده است و هویت کولبر دیگر در دست بررسی است.

یکی از کولبران باهویت «مسعود منصوری» از ناحیه پا با اصابت سه گلوله جنگی دچار جراحت شدید شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که این کولبر با خطر قطع پا روبرو است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نمایش همبستگی مردم در مراسم‌های نوروز و چهارشنبە‌سوری

د مارس 11 , 2024
طی روزهای گذشته ویدئوهای متعددی از برگزاری مراسم‌های نوروزی در مناطق جنوب کوردستان شرقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند. گزارش‌های رسیده از مناطق جنوب کوردستان حاکی از آن است که امسال مردم در ابعاد بسیار وسیعی به دلیل مصادف شدن نوروز با ماه رمضان، به استقبال نوروز رفته‌اند. در این […]
photo 2024 03 11 10 59 57

You May Like