کشتە شدن یک کولبر در مرز بانە

یک کولبر با هویت “محسن کانی برد” در منطقە مرزی “کیلە” بانە، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی جانش را از دست داد.

photo 2023 10 24 17 31 18

بە گزارش کولبرنیوز، امروز سەشنبە ٢ آبان‌ماه ١٤٠٢، یک کولبر با هویت “محسن کانی برد”، حدودا ٣٥ سالە، در منطقە مرزی “کیلە” از توابع شهرستان بانە، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی جانش را از دست داد.
بە گفتە یک منبع مطلع، این کولبر در حالی کە هیچ باری بهمراه نداشتە است و حین پیادە شدن از ماشین خود توسط نیروهای هنگ‌مرزی مورد اصابت گلولە قرار گرفتە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ اطلاعات تکمیلی در رابطه با هویت کولبر کشته‌شده توسط نیروهای هنگ‌مرزی

س اکتبر 24 , 2023
“محسن عبداللهی”، کولبر اهل بانە در منطقە مرزی “کیلە” بانە، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی جانش را از دست داد. بە گزارش کولبرنیوز، امروز سەشنبە ٢ آبان‌ماه ١٤٠٢، یک کولبر با هویت “محسن عبداللهی” ملقب بە “ محسن کانی‌برد”، فرزند ناصر ملامحمد کانی‌برد، حدودا ٣٥ سالە، متاهل و دارای […]
photo 2023 10 24 19 06 02

You May Like